תגית nofollow – שלא יעבדו עליכם בחילופי קישורים לצורך קידום אתרים

תגית nofollow – שלא יעבדו עליכם בחילופי קישורים לצורך קידום אתרים

תגית nofollow הינה תגית שכל מי שעוסק בקידום אתרים, גם אם הוא בעל אתר שמנסה לעשות זאת באופן לא מקצועי, חייב להכירה. קישור באתר שהוא nofollow לא יסרק על ידי מנועי החיפוש ולכן בעת ביצוע חילופי קישורים או הכנסת קישור לאתר שהוא לא איכותי יש לדעת האם מנועי החיפוש סורקים או לא סורקים קישור זה.

אחת התגיות שכדאי לאמץ לשימוש לצורך קידום אתרים ובכלל, כל עוד עושים זאת בצורה נאותה, היא תגית nofollow . תגית זו מופיעה בקוד באופן זה: ומטרתה למנוע מהעכבישים של מנועי החיפוש לסרוק קישור שאליה משויכת תגית זו. לדוגמא, אם ברצונכם להכניס קישור במאמר שלכם לאתר של ספאם כך שהגולשים יוכלו לגלוש לאתר זה אך לא מנועי החיפוש. קישור זה ללא תגית עלול לפגוע באיכות האתר שלכם (דרוג PR של גוגל לדוג’) כיוון שקישור זה מפנה לאתר “רע”, וכשעושים קישור לאתר מסוג זה ללא חסימת של העכבישים, העכבישים מניחים כי אתה ממליץ על אתר זה.

עוד דוגמא נפוצה וכואבת: בצעתם חילוף קישורים וקישור לאתר שלכם מופיע אך האם גוגל סורק אותו? אתרים ואינדקסים משתמשים בשיטה לא ראויה זו להפחית קישורים יוצאים מהאתר ועל כן עליכם לדעת אם הקישור לאתר שלכם יתרום לקידום אתרכם או לא.

איך קישור מופיע בקוד html?

</rel=”nofollow”><rel=”nofollow”>

 

הנה קוד קישור ללא nofollow ולכן מנועי החיפוש יסרקו קישור זה  וזה ישפיע על דירוג איכות האתר:

קוד הקישור ללא nofoolow 

בהוספת תגית  nofloow הקוד יראה כך :

nofollow

אין לעשות שימוש לא הולם בתגית זו כאשר אתם ממליצים על אתר אחר במסגרת חילופי קישורים. גילוי הכנסת תגית זו לאתר בקישור מסוים היא פשוטה ועלולה לפגוע באמינות שלכם.

רוצים לקבל מידע על קידום אתר אינטרנט בחיפה? צרו קשר >>

כיצד  ניתן לאתר קישורים שהם nofollow?

צפייה בקוד האתר ואיתור קישורים nofoolw
ישנן מספר רב של דרכים לגלות זאת ואציין כמה מהן:

כניסה לקוד העמוד וחיפוש אחר תגית nofollow האמצעות לחיצה על מקשים Crl+F

שימוש בתוסף של NoDoFollow של דפדפן FireFox
תוסף של  דפדפן Firefox  שנקרא NoDoFollow – שימוש בתוסף זה יצבע את כל הקישורים בעמוד בהתאם להיותם nofollow או dofollow

תמונה של תגית nofollow - שלא יעבדו עליכם בחילופי קישורים לצורך קידום אתרים

שימוש בתוסף של FireBug  של דפדפן FireFox

תוסף של  דפדפן Firefox  שנקרא FireBug שהוא עולם ומלואו וניתן בעזרתו לאתר פרמטרים שונים בקוד של האתר.   באמצעות תוסף זה אין צורך להיכנס לאתר אלא להפעילו ולעמוד על הקישור.  בפעולה זו יתקבל הקוד של הקישור וניתן לראות אם מצויינת תגית nofollow בסמוך לקישור (בתמונה).  FireBug  הוא כלי חובה לכל בעל אתר ובאמצעותו פעולות רבות נעשות פשוטות וחוסכות זמן עבודה רב. הנה מדריך מהיר ללימוד שימוש בתוסף FireBug.

זהו צילום מסך בעת הפעלת FireBug כאשר סמן העכבר עומד על קישור Google AdWords Keyword Tool  ולמטה בתמונה  ניתן לראות את הקוד בו מופיע הקישור ובו תגיד nofollow.

תמונה של תגית nofollow

 

לסיכום:

 תגית nofollow היא חשובה לזיהוי לכל מי שמקדם את האתר שלו באם זה במסגרת חילופי קישורים, ובאם זה בהכנסת קישור לאתר באינדקסים השונים  בחלק מהאינדקסים ניתן לזהות תגית nofollow אשר לא תורמת לאתר שלכן שום דבר בקידום אתרים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש מלבד חשיפה.

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo