פרסום מומן בגוגל מול קידום אורגני בגוגל

פרסום מומן בגוגל מול קידום אורגני בגוגל

תמונה של פרסום מומן בגוגל

פרסום מומן בגוגל מה זה לאומת קידום אורגני בגוגל? עולם השיווק הדיגיטלי כולל כמה ערוצי פרסום. הערוץ החשוב והפופולרי ביותר מתמקד במנוע החיפוש של גוגל. מדובר במנוע חיפוש שיש לו כמעט בלעדיות מלאה ברחבי העולם על חיפוש מידע ברשת. לכן הבחירה לפרסם קמפיינים בגוגל היא בחירה שמפרסמים רבים עושים ושהתוצאות שלה אפקטיביות ביותר.

ישנן שתי צורות עיקריות לשיווק בגוגל – הן נקראות קידום ממומן וקידום אורגני. כאשר גולש מחפש ביטוי מסוים בגוגל, הוא מקבל בראש הרשימה כמה תוצאות ממומנות ולאחר מכן כעשר תוצאות אורגניות. ננסה להסביר כאן את ההבדלים בין סוגי הקידום.

קידום אורגני

התוצאות האורגניות מכילות כעשר תוצאות בכל עמוד של גוגל. מדובר בתוצאות של אתרים שונים, המוצגים בסדר שבו התוצאה הראשונה היא הרלבנטית ביותר לחיפוש שנעשה. לדוגמה, אם נחפש “בית ספר למוסיקה בתל אביב” – נקבל את התוצאות הרלבנטיות ביותר על פי האלגוריתם של גוגל. במקרה הזה, נקבל מן הסתם בראש הרשימה אתרים של בתי ספר שונים למוסיקה בתל אביב.

האלגוריתם של גוגל מתוחכם ביותר ומתעדכן באופן קבוע. הוא קובע מה רלבנטי להראות לגולש בהתאם להתאמה בין התוכן של האתר לביטוי החיפוש. לאחר שמצא את העמודים שמתאימים לתוכן שחופש, הוא מדרג את האתרים בהתאם לפרמטרים רבים ושונים.

פרסום מומן בגוגל – מול אורגני

מכיוון שתוצאות החיפוש הראשונות הן אלו שבדרך כלל הגולש ייכנס אליהן, נוצר שוק פרסום שמטרתו היא הבאת האתרים שרוצים לפרסם למקומות הראשונים. מדבר בתוצאות החיפוש סביב הביטויים הרלבנטיים לאותו עסק או אתר. סוג שיווק זה נקרא קידום אורגני. הוא אינו כרוך בתשלום לגוגל, אלא נעשה רק בדרכים שונות שמטרתן להראות לגוגל שהאתר הוא אתר איכותי ורלבנטי.

ישנן דרכים רבות לעשות זאת, ביניהן  – השגת קישורים לאתר של העסק מאתרים איכותיים אחרים, השקעה בתוכן איכותי ועשיר באתר, ביצוע התאמות טכניות רבות ושונות בקוד האתר ועוד. הקידום האורגני נחשב ל”איטי” יותר, ולעתים עוברים כמה חודשים מרגע שמתחיל תהליך הקידום ועד שרואים תוצאות משמעותיות ומגיעים עם האתר לעמוד הראשון של החיפוש או לאחד מהמקומות הראשונים.

פרסום מומן בגוגל

לפני שגוגל מציג את עשר התוצאות האורגניות שהוא מצא רלבנטיות ביותר לחיפוש, מוצגות תוצאות ממומנות. תוצאות אלו מוצגות גם לאחר עשר התוצאות האורגניות. תוצאות אלו הן מודעות בתשלום. הן מוצגות גם בהתאם לביטוי שאותו חיפש הגולש. מדובר במודעות שיצרו מפרסמים ושהם משלמים עליהן בכל פעם שגולש כלשהו לוחץ על התוצאה.

פרסום מומן בגוגל – משווקים רבים בוחרים לפרסם קמפיינים בגוגל, מאחר וזוהי שיטת פרסום אפקטיבית ביותר. בעזרת המודעות ניתן להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי מדויק ורלבנטי. אין צורך לבזבז משאבים על מודעות שלא מגיעות לקהל הנכון. בנוסף, כלי הפרסום של גוגל מאפשרים להגביל את התקציב ואת משך הקמפיין ולבצע בו שינויים רבים בזמן אמת, בהתאם למידת ההצלחה שלו.

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo