פעולת קידום אתרים כתחזוקת אתר שוטפת

פעולת קידום אתרים כתחזוקת אתר שוטפת

תמונה של פעולת קידום אתרים כתחזוקת אתר שוטפת

בקידום אתרים משקיעים  שבועות וחודשים בכדי לבצע אופטימיזציה לאתר, בוחרים את מילות המפתח ומחפשים  את הקישורים האופטימאליים בכדי לבצע קידום אתרים אידיאלי.  לאחר שהגעת למיקום טוב בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש עבודת קידום האתר לא הסתיימה אלא רק מתחילה.

פורסם: 15/7/2010

במטרה לשמור על מיקום זה יש להמשיך ולעשות פעולות בקידום אתרים שכן אתה עלול לאבד את מיקומך.  מה לעשות, תהליך קידום אתרים  הוא תהליך מתמשך שאינו מסתיים לאחר שהשגת את מטרתך. עליך לבצע עוד עבודה רבה בכדי לשמור על מיקום זה.  אפילו הפסקה קצרה בתהליך קידום האתר עלול להסב נזק למיקום במנועי החיפוש.

ניתור מיקום האתר  במנועי החיפוש

יש המון אסטרטגיות SEO  אבל יש להתחיל, קודם כל, בניתור המיקום במנועי החיפוש. פעולה זו יכולה להיעשות על ידי תוכנה אך יש להיזהר – מבחינת גוגל בדיקת דירוג אתרים במנועי החיפוש באמצעות כלים אוטומטיים  מהווה הפרה של תנאי השימוש. פעולה זו עשויה לחסום את גישתכם  לגוגל (חסימת IP  זמנית) לצורך שימוש במנוע החיפוש. מומלץ להשתמש בתוכנות מסוג זה לא באופן אינטנסיבי וכך להימנע מחסימה של גוגל. השימוש בתוכנה לבדיקת מיקום בגוגל נוחה מאוד וחוסכת זמן נכבד מאוד. אחת התוכנות האהובות עלי לבדיקת  מיקום בגוגל היא Free Monitor for Google  של חברת CleverStat שמציע עוד כלים שימושים ל-SEO (חלקם בתשלום).

ניתור תנועת גולשים באתר

ניתור תנועת גולשים באתר מהווה חלק העבודה השוטפת לצורך קידום אתרים ב-SEO. בפעולה זו מקבלים אינפורמציה מהיכן הגולשים לאתר שלך מגיעים, כמה זמן נשארים באתר,  ובאילו דפים הם מבקרים כשנמצאים באתר שלך. כמו כן, חלק מהכלים (כדוגמת Google Analytics) מאפשרים לנתר את שיעור הנטישה באתר (Bounce Rate) – שזוהי כניסה לאתר ועזיבתו באופן מיידי.  שיעור נטישה גבוה מורה על אופטימיזציה לקויה של האתר במיוחד בדפי נחיתה של באנרים. גולשים אשר עוזבים את דף  הנחיתה במיידי מצביע על כך שהם לא מצאו את מה שחיפשו בהתבסס על תוצאות מנועי החיפוש או בהתבסס על באנר פרסומי שהקליקו עליו.

ניתור מילות מפתח וקישורים

ניתן לנתר עוד פעולות בקידום אתרים. לדוג’, ניתור מילות מפתח וקישורים באתר שמקדמים – פעולה חיונית מאוד.  מילות מפתח עשויות להשתנות מעת לעת בהתאם לצרכי בעלי האתר והשוק. ביטוי  פופולארי בתחום מסוים (לדוג’ טלפונים סלולאריים)  עשוי להיות שונה היום בשל התפתחות הטכנולוגיה, וכיום הוא טלפונים חכמים לדוג’.  לכן יש להיות מעודכן בטרנדים החדשים כל הזמן בכדי לכוון לקהל היעד המבוקש.

ניתור קישורים במטרה לדעת כל הזמן לאן הם מובילים, לאיזה דף בדיוק. כמו כן, תרצה לעקוב מהיכן הקישורים לאתר שלך מגיעים (קישורים נכנסים). קישורים נכנסים עלולים להזיק לאתר שלכם אם הם מגיעים מאתר לא רלוונטי כגון: קישור מאתר שעוסק בארגון חתונות  לאתר שעוסק בעריכת דין. עוד נזק של קישורים יכול להיגרם מקישורים נכנסים מאתרים שמוגדרים על ידי Google  כ-“שכונות רעות” (bad neighborhoods). אתרים אלו עשויים להיות אתרים להורדות, אתרי סקס והימורים ומעמודים בעלי תוכן משוכפל. הנזק שקישורים מאתרים הנ”ל יכולים לגרום הוא ענישה על ידי Google  בכך שהאתר לא יופיע במנוע החיפוש כלל וכלל.

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo