פילטרים ודברים נוספים

פילטרים ודברים נוספים

תמונה של פילטרים לבניית אתר

אתם מרגישים שהאתר שלכם תקוע בעמוד מסוים, או קמת יום אחד והאתר שלכם ירד שלושה עמודים בביטוי שלו, או יותר. סביר להניח שעל האתר שלכם הופעל פילטר.

המונחים פילטרים וארגזי חול הם מיתוסים בין מקדמי אתרים. למעשה ארגזי חול הם כבר דבר שקיבל מימד מציאותי, מאט כץ כבר התבטא בנושא בצורה מעורפלת ולארגזי חול באמת יש מאפיינים משלהם. אך לגבי פילטרים הדעות חלוקות, כיוון שהם מכסות מקרים שונים ומשונים שמדירים שינה מעינהם של מקדמי אתרים רבים שלא יודעים ממש מה לעשות לגבי העניין. מה שמאוד מתסכל בעניין הוא שמאוד קשה לעקוב ולדעת למה לדעת המקדם הוחל פילטר על האתר. מה שכן ניתן לדעת הוא באיזה ביטוי הופעל לכאורה הפילטר, וזאת כאשר בביטוי זה אנו מתקשים להתקדם, תקועים, או פשוט הולכים אחורה כמה שורות כאשר בביטוים אחרים אנו עדיין ממוקמים.

ממידע שנאסף ברחבי הרשת ומניסיון שנרכש בעבודה על אתרי החברה, השגחנו שישנם מספר מצבים בהם אפשר לקבוע בזהירות שמנוע החיפוש גוגל הוחיל פילטר מסוים על האתר שלנו בביטוי מסוים. אך לפני כן הקדמה שתרמז על הטיפול במקרים אלו.

 קידום אתרים 2012 עם כניסת הפנדה

עם כניסתו של עידכון הפנדה החלו מקדמי אתרים רבים להכיר בעובדה שיצטרכו לשנות חלק נכבד מהרגלי העבודה שלהם. מעבודה שעיקרה הוא הבאת לינקים נכנסים( שזה עדיין פקטור חושב בקידום אתרים) , לעבודת אופטמיזצייה לאתר, וליותר מזה לשיפור חווית המשתמש. מה שמביא אותנו לסיבה הראשונה שיכולה ללמד מדוע הופעל פילטר על האתר שלנו.

הטקסטים באתר. לעיתים בעלי אתרים מכניסים טקסטים רבים לאתר במקביל, מסיבה כזאת או אחרת משאירים את הטקסט ללא עריכה, בצורת בלוק, עד לפעם אחרת שיהיה להם זמן. מנוע החיפוש של גוגל “מאומן” לבחון את האתרים כמו גולש רגיל ( וזאת בהקשר של חווית משתמש), ועל פי כך כאשר הוא סורק דף כזה, ללא כותרות, פסקאות וכולי, הוא יכול לחשוב שמדובר בספאם, הרי קורא רגיל יתקשה לקרוא טקסט לא ערוך.  

עוד כתבות בנושא:

קידום אתרים מקצועי בחיפה >> 

עוד דברים שעליהם גוגל יכול להעניש את האתר

עומס ביטוים. מקדמי אתרים לא מנוסים, ואף בעלי אתרים שחושבים שהם יודעים לקדם אתרים, נוהגים להעמיס את הדפים שלהם במילות חיפוש בהם הם מעוניינים שהאתר שלהם יעלה. לעיתים הם מעמיסים בתוך הטקסט, ולעיתים הם מעמיסים בתוך הכותרות.

אתר שנענש בעבר. כמו בכל דבר הכל עניין של מינון. סביר להניח ששני הסעיפים שמעל יפעלו כאשר מקדם או בעל אתר העמיסו את האתר בבלוקים של טקסט לא ערוכים ובמילות מפתח. אך אם מדובר במאמר אחד, או “טיפה” יותר מידי ביטויים, סביר להניח שגוגל יחליק את העניין. אך לא כך הדבר לגבי אתרים שנענשו בעבר. כאשר עובדים עם אתרים כאלו אסור לעולם לסטות אפילו לקצת מהכללים, כי כנראה אתרים שנענשו על ידי גוגל בעבר, מסומנים כאתרים מועדים לפורענות.

 

תוכן מועתק

תכנים מועתקים. אתר שמסיבה כזאת או אחרת מעתיק טכנים מאתרים אחרים. אתר שהפסיק פעילות. אתר שהיה מעלה מאמרים טובים בתדירות מסויימת ואז הפסיק.

שגיאה (404) קישורים שבורים. הצטברות גדולה של קישורים שבורים. פנימיים וחיצוניים.

קישורים לא מגוונים . פרופיל קישורים לא מגוון. קישורים בביטוי אחד, או שמפנים רק לדף אחד באתר קישורים הבאים רק מבלוגים או ממקומות מאוד מסויימים .

 

פותר דף ראשי עמוס . חברות קידום אתרים רבות מחזיקות אתרי לווין מהם הם נוהגים להחזיר קישורים. לעיתים יותר מידי, בעיקר כאשר הוא מוציאים לכל מאן דבעי קישורים מהפותר שלהם ללא רלוונטיות.

 

סיכום העניין

סביר להניח שישנם עוד סיבות שאו לא יודעים, הרי גם לגבי הפילטר אנו לא לגמרי בטוחים, אלא משערים, נכון על פי ניסוי ותהיה, אבל עדיין זו ספקולצייה שניתן לבדוק אותה. מה שמבלבל הוא לעיתים אנו רואים אתרים שעוברים על כל החוקים האלו ולא עפים אחורה, ובעצם לא קורה להם כלום. אין ממש הסבר לדבר, רק שכדאי להישאר בצד הבטוח וללכת על פי החוקים האלו.

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo