עידכון פנדה – סוף לחוות התוכן

עידכון פנדה – סוף לחוות התוכן

תמונה של עידכון פנדה - סוף לחוות התוכן
בתאריך 24.2.11 הודיעו גוגל שהם מתכוננים להיאבק בתוכן הספאם ברשת, על ידי עידכון אלגוריתם חדש ששמו הוא עידכון פנדה – על שם אחד מהנדסים הראשיים שלהם, אך העידכון נודע גם בשם עידכון החוואים, בשל המלחמה שלו בחוות התוכן. העידכון החדש אמור בשפה גסה, להוריד מהתוצאות הראשונות אתרים/לינקים שלא ממש רלוונטים לשאלות החיפוש של הגולשים, במילים אחרות- תוכן ספאם. העידכון הגיע לאחר שגוגל ספגו ביקורות שליליות על כך שבביטויים מסויימים עלו בעמוד הראשון תוצאות ספאם.

על פי דברי גוגל לאחר עידכון הקפאין ב- 2009 מנוע החיפוש גוגל החל לאנדקס אתרים בצורה מהירה, וכתוצאה מכך הצליחו להשתחל לתוצאות גם תכנים לא יותר מידי איכותיים. גם לפני שיחרור העידכון החדש גוגל החלו בסדרת פעולות על מנת להילחם בתוצאות הספאם, כמו תוסף מיוחד לגוגל כרום שמאפשר לגולשים לחסום אתרים לפי בחירתם מתוצאות החיפוש שלהם. תוסף נוסף הוא report spam  איתו אפשר לדווח על כל אתר שנראה לכם ספאם לגוגל. כל זה רק מחזק דברים שנאמרו בעבר על כך שגוגל מדרג אתרים, בעיקר על פי תגובות הגולשים.  ובכן, הדבר מאוד מובן. הרי המוניטין של גוגל בנוי על מציאת תוצאות רלוונטיות לגולש, כי אם גוגל לא יתן תוצאות רלוונטיות לגולש, גוגל בעצמו לא יהיה רלוונטי. לכן מובן מאוד מדוע גוגל כל כך יתעקשו להילחם באתרים המפיצים ספאם.

עוד כתבות בנושא:

קידום אתרים אורגני בחיפה>>

באלו אתרים מדובר? ואיפה?

העידכון נוצר כדי להילחם בעיקר באתרי מאמרים – חוות תוכן אשר נותנים לגולשים להעלות תוכן לאתר ללא סינון. כידוע שנותנים לגולשים להעלות תוכן ללא עריכה, האתר מתמלא במהירות שיא.  אתרי מאמרים נוצרו לדעתי לראשונה כדי באמת לתת במה חופשית לכותבים בתחומים שונים, וכך ליצור מאגר מידע חינאמי ברשת, כדוגמת ויקיפדיה. בפועל מה שקרה הוא שאותם אתרים הפכו זירה פעילה ורוחשת למקדמי אתרים שהעמיסו מאמרים על גבי מאמרים משוכתבים עשרות פעמים לצורך קידום אתרים, שכמעט ולא עבד. לא פעם היו ( ועדיין יש ) מקדמי אתרים ( חברות ועצמאיים) שהקימו בעצמם אתר מאמרים חינמי לצורך קידום אתרים.
אתרים נוספים באותו סגנון שהוסיפו לבעיה הם אתרי ”    ” how to make…  גם פה, מה שהתחיל כרעיון נפלא, ויוזמה מבורכת, הפך למזבלה של תכני ספאם, שמתוכם אולי יכול היה גולש למצוא סרטון אחד ראוי לשמו.

לסיכום המאמר

הערה מאוד חשובה היא שלדעתי רוב מקדמי האתרים שכתבו על העידכון לא הדגישו שכרגע העידכון פועל רק על גוגל. Com כלומר גוגל באנגלית. בגוגל אומרים שרק לאחר שהם יסיימו את כל הבדיקות עם העידכון החדש, הם יתחילו להחיל את העדכון על גוגל בשפות אחרות. אבל כמו שאומרים, לא לעד חוסן, העידכון יגיע מתי שהוא ובקרוב, והרבה מקדמי אתרים בארץ צריכים להתחיל להתרגל לקדם אתרים בצורה יותר רצינית והגיונית, בעיקר על ידי הפיכת האתר שהם מקדמים כמה שיותר טוב לגולש וכך גם לגוגל, לעדכן את האתר בתוכן מקורי ובעל ערך מוסף לגולש, שזה בעצם מה שגוגל מעוניין. ובפועל כל מה שקרה עד עכשיו שהשיטה של רוב מקדמי האתרים הייתה כל היום לחשוב ולנסות איך לעבוד על גוגל, במקום לעבוד בצורה יותר פשוטה והאמת יותר קלה, לייצר תוכן איכותי.
לאחר שחרור העידכון אתרי מאמרים מאוד גדולים בגוגל. קום חוו ירידה רצינית בדירוג, אתר sistrix פרסם פוסט עם רשימת אתרי מאמרים בחו”ל שירדו בדירוג כתוצאה מהעידכון. כמובן שיחד עם האתרים הלא טובים שירדו בדירוג, ירדו גם בלוגים די טובים.
שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo