מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

תמונה של מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא הפעולה הראשונה אותה אנו מבצעים לפני שאנו באים להתחיל את תהליך הקידום, בעצם מתחיל בעצם הכנסת התוכן לאתר. פעולה שבאה לעזור לגוגל להבין במה האתר שלנו עוסק!

שלב ראשון בקידום אתר , האמת צריך לומר שלב ראשון בבנייה ובתכנון אתר הוא מציאת או מחקר  מילות מפתח.

למה צריך למצוא מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח איך לעשות את זה נכון ? אך לפני שנסביר על המושג מילות מפתח נאמר את המובן מאליו שלפני שאנו מוצאים אותם, אנו צריכים לאפיין את האתר , כלומר על מה הוא מדבר? אל מי הוא פונה (מי הקהל שלו) ? ברגע שגילינו את הדברים האלו, אנו יכולים להתחיל ולחפש מילות מפתח.

ובכן מהן אותן מילות מפתח שמקדמי אתרים כל כך מדברים עליהן. מחקר מילות מפתח הן על פי ( ניסוח יפה של ויקיפדיה ) ‘מילה או צירוף מילים , שטבע מחבר של מסמך במטרה להעיד על נושאו העיקרי ולשמש לסיווגו  של המסמך’ . בהקשר של גלישה באינטרנט, אפשר להוסיף ולומר שמילות מפתח הן מילים שציבור הגולשים טבעו אותם  בכדי לקבל תוצאות חיפוש רלוונטיות להם. כלומר המילים שהם רושמים בתיבת החיפוש של גוגל על מנת למצוא אתרים שהם צריכים. לדוגמא : גולש שמחפש מסעדה איטלקית , יקליד בתיבת החיפוש בגוגל את מילות המפתח, ‘מסעדה איטלקית’ , ויקבל את כל התוצאות – על פי סדר חשיבות של גוגל – של אתרים שעונים על הביטוי , ‘מסעדה איטלקית’.  השאלה על פי אלו פרמטרים גוגל מדרג ומתאים את האתרים למילות המפתח תדון בחלק מתקדם של מאמר זה.

למה אנו צריכים למצוא מילות מפתח ?

ובכן בהנחה שאנו , כגולשים, מבינים שכדי למצוא אתרים באינטרנט ( במנועי חיפוש ) אנו מקלידים מילות חיפוש בהם אנו משערים שהאתרים שאנו רוצים יעלו. גם גוגל הבין זאת, ולצורך זה פיתח מנגנון (כמו כל מנועי החיפוש ) שחוקר את הקשר בין צירופי מילות מפתח  שונות לבין אתרי אינטרנט בנושאי שונים.  המנגנון מחולק בעיקרון לשני חלקים , או שני שלבים. האחד הזחלן/עכביש שסורק ומצלם את הדפים ( המשמעות של סריקת הדף היא שגוגל גילה את דף האינטרנט – גוגל לא קורא אתרים , אלא דפים )  ( מה מונע מהסורק לצלם דפי אינטרנט – מאמר) והשני הוא השלב ניתוח הנתונים שעולים מתוך צילומי הדפים, בו גוגל מחליט אלו אתרים יופיעו בדף החיפוש תחת אלו מילים, וכמובן את הדירוג שלהם (מיקומים ).

כלומר התשובה לשאלה מדוע אנו צריכים למצוא מילות מפתח היא כדי למצוא את המילים הנכונות אשר יעזרו לגוגל למצוא את האתר שלנו ביתר קלות. או במילים אחרות שיעזרו לגוגל להבין בקלות במה האתר שלנו עוסק.  למצוא את מילות המפתח זה לא מספיק , אלא צריך גם לדעת היכן למקם אותם באתר , שכן אם אנו רוצים לעזור לגוגל למצוא את האתר ולהבין במה הוא עוסק , אנו גם צריכים לדעת ולמקם את מילות המפתח במיקומים אסטרטגיים.

מחקר מילות מפתח איך מוצאים את המילים הרלוונטיות

את מילות המפתח מוצאים בעזרת כלים מסויימים למציאת מילות מפתח. המרכזי והמוכר בהם הוא כלי מילות מפתח של גוגל. כלי חינמי המאפשר לקבל רעיונות למילות מפתח וכמות גולשים המקלידים אותם בחודש. ישנם כלים נוספים , לא פחות טובים וחלקם בתשלום.

איך מוצאים את המילים ? או איך משתמשים בכלי?

עם מחקר מילות מפתח  ( כפי שתראו בפסקה הבאה ) בונים את הקטגוריה הראשית. אז איך עושים את זה? ובכך בוא נחליט שהאתר שלנו מדבר קוסמטיקה, נלך ונקליד בכלי מילות המפתח את המילה ‘קוסמטיקה’. מתוך הרשימה שתהייה נבחר את המילים שהכי נראות לנו מתאימות , ושהרבה גולשים מקלידים אותם , לדוגמא ‘קוסמטיקה רפואית’ , ‘קוסמטיקה טבעית’, וכך הלאה. עד שיש לנו עד חמש מילות מפתח שיכולות לשמש כקטגוריות ראשיות לבר הניווט הראשי שלנו. באותה שיטה נבנה גם את הקטגוריות המשניות.

מיקום מילות המפתח/ארכיטקטורה של מבנה אתר  

תחשבו שאתם קוראים ידיעה באתר – Ynet , שימו לב שההודעה מורכבת מכותרת ראשית (H1)  + תקציר + כתבה שמתחילה באופן טבעי בעיקר הדברים. כלומר הדברים החשובים תמיד נמצאים בחלק העליון של המסך, ולא למטה. הנושא – בחלקו העליון של המסך. כך צריך להיות בנוי אתר, בצורה היררכית. כלומר ברגע שאתם באים לקרוא את המאמר מראש אתם לוקחים בחשבון שעיקר המאמר, או התמצית שלו , יהיה בראש המאמר ולא בתחתיתו. עכשיו את התובנה הזו נשליך על מבנה אתר. לפני כמה מילים על מבנה האתר ..

מימה מורכב אתר

כל האתרים לרוב בנויים מבר ניווט ראשי , שם נמצאים כל הלינקים/קטגוריות  המפנים לנושאים הראשים הנמצא לרוב בחלק העליון של האתר – באתרים יותר גדולים ישנם גם תתי קטגוריות. לוגו שגם נמצא באופן טבעי בחלק העליון של המסך, ובכל קטגוריה מקומות להכניס טקסט ותמונה. כמובן שזהו תיאור גס של מבנה אתר פשוט.

בהמשך לפסקה מעל ניתן להסיק שיהיה הכי נכון למקום את מחקר מילות מפתח שמצאנו בקטגוריות הראשיות , בחלק העליון של האתר ( כמה שיותר למעלה) .  צריך להזכיר שהסריקה לעולם מתחילה מלמעלה למטה, ולעיתים בשל מבנה קוד אתר לקוי, הסורק לא מצליח להגיע למטה. כלומר אם האתר שלנו עוסק באינסטלציה , אזי המילה אינסטלציה תהיה כמה שיותר למעלה, בכותרת האתר,ובקטגוריות הראשיות.

איך למקם את מילות המפתח

אחרי שביצעת מחקר מילות מפתח תצטרכו למקם את המילות מפתח במקום נכון. שימו לב כי לא מספיק למקם את מילות המפתח למעלה , אלא צריך לדעת איך למקם אותם. האם בלינק /קטגוריה ? האם בכותרת? ובכן, כלי ניתוח האתרים של גוגל הפכו עם השנים יותר ויותר מתוחכמים. הם יודעים למשל להבדיל מהי קטגוריה ראשית לפי גודלה ומיקומה. לקשר בין מילת מפתח לבין הלינק שעליו היא יושבת ( Anchor). מהי כותרת על פי גודל הפונט וחשיבותה וכך הלאה. לכן אם נרצה ממש לעזור לגוגל להבין ביתר קלות במה האתר שלנו עוסק , נמקם את מילות המפתח שמצאנו ראשית בקטגוריות הראשיות, ותמיד שנעלה פוסט או תמונה לאתר נדאג תמיד שבכותרת יהיו מילות מפתח, ‘משולבות ‘ בתוך הכותרת, ולא בצורה ספאמית.

כך גם לגבי ההיררכיה של מילות מפתח בקטגוריות השונות על פי העיקרון של מה שחשוב למעלה ומה שפחות חשוב למטה, כך לגבי הקטגוריות. הראשיות למעלה , המשניות /תתי קטגוריות למטה.

 

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo