גוגל מודיעה דירוג אתרים גם על פי מהירות טעינה

גוגל מודיעה דירוג אתרים גם על פי מהירות טעינה

תמונה של גוגל מודיעה דירוג אתרים גם על פי מהירות טעינה

תארו לעצמכם – בתור גולשים ממוצעים- שלכל תוצאת חיפוש שאתם מוצאים בגוגל לוקח בערך דקה (ודקה בזמני אינטרנט זה המון זמן !!!) לעלות?! מה תרגישו?! הרי ישר תנטשו ותחפשו תוצאה אחרת. בגוגל עשו את ההיקש הפשוט והבינו שהם חייבים לספק לגולש (ביחד עם דברים אחרים )  חווית גלישה טובה כדי שהוא יישאר ויהיה מרוצה. לכן הוסיפו את הפרמטר זמן טעינת האתר כפרמטר נוסף לדירוג האתר

פורסם: 21/12/2010
בהמשך למאמרים הקודמים בנושאים – איך גוגל מדרג אתרים ו- איך הופכים אתר אינטרנט לטוב יותר לגולש, מאמר זה ידבר על פרמטר נוסף עליו גוגל הודיעה בתקופה האחרונה, בו היא משתמשת – בנוסף לפרמטרים נוספים עליהם ודיברנו ועוד נדבר – כדי לדרג אתרים בגוגל.

האתר לא עולה, הגולש מתייאש ועוזב…

כולנו מכירים את התחושה המוכרת והמתסכלת כאשר אתר מסויים בו אנו רוצים לגלוש , לא עולה, לא נמצא , או עולה באיטיות. כאשר מצב זה מתרחש רובנו נוטשים ועוברים לאתר אחר. הסיבות לאתר שלא עולה הם רבות . לרוב מדובר באתר שהקוד שלו לא בנוי בצורה אופטימלית, בעיקר עם כל כמויות קבצי הוידאו שמעלים היום לאתרים – דבר חיובי ומתבקש, אך ללא העלאה וסידור נכון , הדבר יכול להקשות על זמן טעינת האתר. כמו גם אתר שעבר משרת לשרת ללא הפנייה 301 ( על כך במאמר אחר ), ובתוצאות החיפוש מקבל דף שגיאה 401 . כאשר מתרחשת סיטואציה מסוג זה , אזי חווית הגולש נפגמת. וכמו שאמרנו בעבר ועוד נגיד הרבה בעתיד, גוגל הבינו מזמן שכדי להיות ולהישאר מנוע החיפוש הכי נפוץ בעולם, עליהם להציג בפני הגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר, אם לא כך, גוגל עצמה תהפוך ללא רלוונטיות.
תארו לעצמכם – בתור גולשים ממוצעים- שלכל תוצאת חיפוש שאתם מוצאים בגוגל לוקח בערך דקה (ודקה בזמני אינטרנט זה המון זמן !!!) לעלות?! מה תרגישו?! הרי ישר תנטשו ותחפשו תוצאה אחרת. בגוגל עשו את ההיקש הפשוט והבינו שהם חייבים לספק לגולש (ביחד עם דברים אחרים )  חווית גלישה טובה כדי שהוא יישאר ויהיה מרוצה. לכן הוסיפו את הפרמטר זמן טעינת האתר כפרמטר נוסף לדירוג האתר .

איך בודקים אם האתר שלי הוא מספיק מהיר

כדרכה של גוגל היא לא יורה באוויר ומשאירה אותנו באפילה פצועים לחפש רופא. אלא גם נותנת לנו את הפתרונות – והכל כדי לשפר את חווית הגלישה של הגולשים. גוגל ממליצה לנו להשתמש  בתוסף בשם FIREBUG  אשר פותח על ידי פיירפוקס. תוסף המנתח את קוד האתר שלנו ועל פי זה מדרג את זמן טעינת האתר , ואף נותן לנו הוראות ספציפיות איך לשפר את הקוד כדי להקטין את זמן טעינת האתר.
את התוסף אפשר להוריד מאתר FIREBUG או מתוך החשבון שלכם ב – Google Webmaster   LabSite performance  > ומתחת לדיאגרמה תמצאו את אייקון להורדת התוסף.
את התוסף אתם תמצאו בדפדפן פיירפוקס > כלים > FirebugOpenfirebug  . כדי להשתמש בו אתם פותחים אותו כאשר אתם בתוך אתר אותו אתם רוצים לבדוק. חלון ה – Firebug  ייפתח על פני שטח האתר עם הלשונית Page Speed   ומתחת analyze performance  עליו אתם מקליקים ומקבלים ניתוח קוד האתר כולל תוצאות. בשורה העליונה תמצאו את דירוג האתר כאשר הדירוג אליו אתם צריכים לשאוף הוא 100 מתוך 100 .
תמונה של בדיקת מהירות אתר
שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo