איך עושים מחקר מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח

תמונה של איך עושים מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח ו- איך עושים מחקר מילות מפתח? מחקר מילות מפתח הינו תהליך ראשוני ונחוץ שכל תהליך ביצוע קידום האתר מתבסס על כך. רבים מנסים לקדם את האתר בעצמם אך מבצעים מחקר מילות מפתח בצורה מאוד חובבנית. הנה מאמר מפורט עם הסברים ותמונות להדרכה כיצד לבצע מחקר מילות מפתח כבסיס לתהליך קידום אתרים מיטבי.

 

אז איך עושים מחקר מילות מפתח ? אין  קיצורי דרך במציאת מילות המפתח הנכונות לביצוע קידום אתרים בגוגל. מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל הקידום המבוצע במנועי החיפוש אם זה קידום אורגני או קידום ממון בגוגל (ppc).  אם אתה, בעל האתר, מקדם את מילות מפתח שגויות, לקוחותיך לא ימצאו אותך במנועי החיפוש, והתוצאה מכך תהיה אובד של כסף המושקע בקידום אורגני המבוצע על ידי מקדם אתרים, ואובדן הכסף המושקע בקידום ממון.   במחקר מילות מפתח באופן חובבני  אתה לא רק מבזבז כסף אלא גם מבזבז זמן ואנרגיות לקדם ביטויים שלקוחותיה לא מחפשים בגוגל.

אם אתה רוצה לנצח את המתחרים שלך אסור לך לעשות זאת!

איך עושים מחקר מילות מפתח?

אחת הטעויות הבסיסיות והיותר גדולות שאתה, בעל האתר עושה, היא שאתה חושב שאתה יודע מה הלקוחות שלך מחפשים בגוגל, אתה לא! לא אם אתה לא עושה מחקר מילות מפתח בכל אופן… מה שאתה כן יודע בתור בעל האתר הוא במה האתר שלך עוסק, ואיך אתה יכול למצוא את האתר שלך בגוגל. שים לב, קשה לנבא איך לקוח פוטנציאלי יגיע לאתר שלך.

עליך לזכור כי לקוח, בדרך כלל, לא מתמצא בתחום שאתה עוסק בו. אם הם היו מתמצאים, יכול להיות שלא היו זקוקים לך. לכן, עליך לא להתרכז בביטויים מקצועיים בחיפוש מילות מפתח. באם תעשה זאת כך, לא ימצאו אותך רבים במנועי החיפוש. עוד טעות קשה שמבצעים בעלי אתרים היא קידום ביטוי שלא קשור לאתר בהנחה שאם האתר יופיע במנועי החיפוש זה ימשוך לקוחות.

איך עושים מחקר מילות מפתח הנה דוגמא: חנות מחשבים החליטה לקדם את האתר שלה במילת מפתח “גוגל”. אלפים מחפשים ביום את הביטוי הזה, אבל לא מחפשים את האתר של חנות המחשבים אלא מחפשים את “גוגל”. קידום מילת מפתח שלא ממש קשורה לאתר שלך זה בזבוז זמן וכסף. אתר בדוגמא הנ”ל יקבל תעבורה גדולה של גולשים אבל גולשים אלא לא יהיו לקוחות.

טיפ מספר 1  עריכת רשימת מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח באופן מקצועי? 1: יש לערוך רשימה של מילות מפתח שלקוחות עשויים לחפש אותם בגוגל. מילים בודדות, ביטויים בעלי שתי מילים – כל מה שעולה ומזכיר את עיסוקך. נסה לכסות את כל השירותים והמוצרים שהאתר שלך מציע. ותר על שמות גינריים לדוגמא: נעליים, מכוניות וכדומה. מילים אלו קשה לקדם בגוגל והן לא יביאו לקוחות לאתר שלך.

יהיה נכון להיעזר בחברים, קולגות ולקוחות במציאת מילות מפתח. לעיתים אלה עשויים לראות את האתר שלך באופן שונה משלך. כמו כן, רצוי מאוד לעשות חיפוש ואיתור המתחרים שלך, באיזה ביטויים ומילות מפתח הם מופיעים ראשונים בגוגל? זה ייתן לך מספר רעיונות.שימוש בכלים למציאת מילות מפתח.

עכשיו כשיש ברשותך רשימה של מילות מפתח, הצעד הבא הוא להחליט איזה מילות מפתח הן האידיאליות. בכדי לעשות זאת עליך לצמצם רשימה זו במטרה למצוא את המילים עם הפוטנציאל הגדול ביותר למשוך לקוחות לאתר. שים לב, לקוחות לא סתם גולשים.

כיום אין צורך לשבור את הראש ולעשות בדיקה לכל הביטויים בחיפוש  בגוגל – יש כלים און ליין לכך:

Google AdWords Keyword Tool – זהו כלי של חברת גוגל שחייב להיות חלק אינטגראלי ממאמצי הקידום של אתר. שימו לב שמצב ברירת המחדל הוא מחקר מילות מפתח באנגלית ובארה”ב. ניתן לשנות הגדרה זו על ידי לחיצה על כפתור ” Advanced options”.

Google Suggest –  כלי פשוט ונחמד ששולב בחלון החיפוש בגוגל ועשוי לעזור במציאת מילות מפתח רלוונטיות ומומוקדות. כל שעליך לעשות הוא להכנס לגוגל ולהקליד בשדה החיפוש את מילת מפתח. מייד עם ההקלדה גוגל יציע לך אופציות רבות ורלוונטיות שתוכל להשתמש בהן כמילות מפתח.  יש לשים לב כי מצב ברירת המחדל  בגוגל הוא מחקר מילות מפתח באנגלית ובארה”ב. ניתן לשנות הגדרה זו על ידי לחיצה על כפתור “Advanced options” או בעברית “חיפוש מתקדם”. הנה דוגמא לפניכם:

תמונה של מחקר מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח – מה חשוב לזכור

יש לזכור כי אתה לא רק בודק כמה אנשים מחפשים בגוגל אחר ביטוי מסוים אלא גם אתה בודק כמה תחרות יש אחר ביטוי זה בהיבט של הדירוג שלו בגוגל. הבנה של הביטויים וכמה תחרות יש להם בגוגל נותנת תמונה ברורה יותר כמה מאמצים עליך להשקיע בכדי להיות מדורג גבוה בגוגל בביטוי מסוים.  עליך לשים דגשים על שני דברים בקבלת החלטה זו:

  • כמה אתרים אחרים מקדמים את אותו ביטוי
  • היכן הם מדורגים במנועי החיפוש בהתאם לפרמטרים הבאים: כמה קישורים יש לאתר מאתרים אחרים (קישורים נכנסים)? כמה דפים של האתר מופיעים בגוגל כלומר כמה דפים גוגל אינדקס והכניסם בתוצאות החיפוש.

חשוב מאוד שיש לשקול אם בכלל קידום ביטוי מסוים שווה את שעות העבודה הרבות המושקעות לקידומו.  אם הגעתם למסקנה שביטוי זה קשה מדי לקידום בהתאם לנפח החיפוש שלו בגוגל ובהתאם לתחרות הגדולה מדי, יש לחפש ביטוי אחר.

סינון אחרון של מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח ? לאחר שנמצאו מילות המפתח יש לבצע סינון אחרון שלהן.  יש לערוך רשימה של כל המילים בקובץ אקסל לדוג’ ולהדגיש את כל המילים המזוהות ביותר עם האתר שלך. יש למחוק מרשימה זו את כל מילות המפתח והביטויים שלא רלוונטיים לאתר, ואין לך טקסט רלוונטי עם מילים אלו (אלא אם כן תיצור טקסט רלוונטי). לא ניתן לקדם ביטויים שאין להם באתר טקסטים רלוונטיים!

מציאת מילות מפתח ספציפיות לאתר שלך

קידום מילות מפתח כלליות מדי ימשכו גולשים לאתר שלך אבל במקרים רבים הגולשים לא ימצאו את מבוקשם וכן י ש לקדם ביטויים ספציפיים. הנה דוגמא למחשה:
אם אני בעל משרד עורכי דין המתמחה במיסים  ובחרתי לקדם את הביטוי משרד עורכי דין עלי לשלקול  לקדם את הביטויים הבאים:

  • משרד עורכי דין למיסים
  • משרד עורכי דין למיסוי בינלאומי
  • משרד עורכי דין בדיני מיסים

ביטויים אלו ממוקדמים יותר ויתכן שגולש ימצא את מבוקשו באתר שלך. נכון, פחות גולשים יגיעו לאתר, יחד עם זאת, בחיפושם אחר ביטוי ממוקד כמו המופיעים ברשימה הנ”ל – יש סיכוי גבוה שימצאו את מבוקשם באתר שלך.

שילוב מילות מפתח בדפי האתר

עשית רשימה של 10-20 ביטויים לקידום האתר, ועכשיו מה עושים איתם? הנה הסבר לכך:

סיכוי טוב שאם בצעת מחקר מילות מפתח כראוי, מספר מילות מפתח מהרשימה כבר מופיעות בתוכן האתר אבל יש כמה שעדיין לא. יש לשקול כמה דפים ליצור באתר שיכילו ביטויים אלו שעדיין לא מופיעים באתר והיכן הם ימוקמו.

ההמלצה היא להכניס 3-4 ביטויים לקידום בכל עמוד. יש לשלב מילות מפתח באופן טבעי בטקסט ולא באופן מאולץ שעלול להתפרש כספאם. דוגמא לכך בהמשך לדוגמא של משרד עורכי דין: “משרד עורכי דין למיסים הינו משרד לעורכי דין המתמחה במס הכנסה ובעריכת דין בדיני מיסים”.

הכנסת מילות מפתח לתגיות

התוכן בדפי האתר אינו המקום היחיד שניתן בו לשלב מילות מפתח. מילות מפתח צריכות להופיע גם באלמנטים אחרים באתר:

תגית כותרת (Title) – טקסט המופיע בראש הדפדפן על רקע צבע כחול. רצוי שיהיה לא יותר מ-65 תווים כולל רווחים.

 

תגית תאור האתר (Description) – תגית זו תוצג במקרים רבים  בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש מתחת לקישור  לאתר. רצוי שטקסט זה יהיה לא יותר מ-160 תווים כולל רווחים. בתמונה תאור האתר של חברת אי.קיי.דיזיין המסומן בצהוב מתוך תוצאות החיפוש בגוגל.

תמונה של תגית תאור האתר

תגית כותרת

תגית כותרת H או בשמה המלא Heading  –  גוגל מבחין בתגיות אלה ומדרג את התוכן בתוך התגיות לפי מספרן: h1 הכותרת הראשית ועד h6  הכותרת השולית ביותר. לכן כדאי שנשלב לפחות מילת מפתח אחת בכותרת ראשית (h1) בהתאם לה שהכנסנו לתגית כותר (Title).  למי שאינו מתמצא ב-Html ולא הבין מה הכוונה כאן, יכול להיעזר בתוכנת העריכה באתר שלו למציאת הכותרת או בתוכנות חיצוניות.  יש להדגיש  שחשיבות הכותרת אינו קריטי לקידום האתר אבל כדאי לעשות בכך שימוש.
במקרה של כותרת מאמר זה ניתן לראות בקוד את התתגית H הבאה:  <h1>המדריך למחקר מילות מפתח לצורך קידום אתרים למתחילים h1>

תגית ALT – זוהי תגית “טקסט אלטרנטיבי” שבה נכניס את תאור לתמונה וכאשר נעבור עם סמן העכבר על התמונה, הטקס של תגית ה-alt  יופיע (כפי שרואים בתמונה הבאה). זוהי תגית שעוזרת לגוגל להבין מה יש בתמונה, שכן גוגל לא “רואה” תמונות. בתגיות ה-alt הם מקום מצוין להכניס מילות מפתח עם שגיאות בעלות נפח חיפוש גבוה או מילות מפתח בעברית בכיתוב אנגלית (כאשר גולש שוכח להחליף את המקלדת מאנגלית לעברית).

טקסט עוגן (Anchor Text) – זהו טקסט של קישור. מאחורי טקסט זה חבוי בקוד קישור. קישורים פנימיים בדף (קישורים המובילים לדפים אחרים באתר)  רצוי לעשות באמצעות טקסט עוגן של מילות מפתח. כמו כן, לטקסט עוגן ניתן להוסיף תגית alt. דוגמא בתמונה הבאה לטקסט עוגן עם קישור ותגית alt.

תהליך הקידום הסתיים אלא רק מתחיל

מזל טוב, מצאת את מילות המפתח לאתר שלך והן שולבו בתוכן האתר בטקסט, בטקסט עוגן בתגיות עמודי האתר. עבודה הקידום לא הסתיימה לצערך הרב. כפי שצרכי הלקוחות שלך משתנים כך גם האתר שלך משתנה לאורך זמן ולכן מילות המפתח צריכות להשתנות בהתאם.  יש לבצע ניתור של מילות המפתח ולוודא שלגולשים מחפשים את מילות המפתח שלך בגוגל בכמות ששווה להמשיך לקידום מילים אלו.  ביצוע פעולת ניתור זה תגרום לכך שתהיה צעד אחד לפני המתחרים שלך.

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo