בניית אסטרטגיית שיווק

בניית אסטרטגיית שיווק

תמונה של בניית אסטרטגיית שיווק

בניית אסטרטגיית שיווק במידה רבה, שדה השיווק דומה לשדה הקרב. יש צורך לעבוד מתוכן, מאורגן ובהתאם לתוכנית שנבנתה מראש. במילים אחרות, כדי שהשיווק יעבוד הכי טוב בשביל עסק חדש, יש צורך לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת. איך בונים אסטרטגיה שכזאת, אנו נעשה לכם סדר.

בניית אסטרטגיית שיווק

לפני שניתן להתחיל בתכנון אסטרטגי, יש לבסס היטב את המטרה שהעסק רוצה להשיג. מטרה כגון “אני רוצה להרוויח כסף” מעורפלת מדי ולא מספיק טובה. בניית אסטרטגיית שיווק צריכה להשיג יותר מזה.

למשל, המטרה יכולה להיות מוגדרת בתור עליה בסך ההכנסות, באחוז מסויים לאחר חודש, רבעון, שנה וכדומה. זו צריכה להיות מטרה מדידה, שאפשר לבדוק אם היא מושגת או עד כמה היא קרובה להשגה בפרק זמן נתון.

אסטרטגיית שיווק – מטרה

מטרה אפשרית תוכל להיות למשל, הגדלה של נתח שוק או השגת מספר מסוים של לקוחות חדשים בפרק זמן רצוי. גם מטרה כגון השגת היכרות ציבורית לעסק החדש יכולה להיות ראויה בשלב התחלתי. השגת איזון תפעולי, גידול בייצור הכנסות ממוצע פר לקוח, כל אלה יכולים להוות בסיס לצורך בניית אסטרטגיית שיווק. רק נדגיש שצריך להיות ממד של זמן וצריכה להתבצע בדיקה לאורך זמן, עד כמה המטרה מושגת.

מגדירים כעת את קהל היעד – למי פונים

בניית אסטרטגיית שיווק, לאור מטרה עסקית מוגדרת, יכולה כעת להתקדם שלב נוסף. יש להגדיר את קהל היעד שאליו יופנו מאמצי השיווק. קהל היעד צריך להיות מספיק ממוקד וגדול על מנת להתחיל, אך אפשר להשאיר אפשרות לשינויים, במידת הצורך. הגדרה של קהל יעד תסייע לבנות אסטרטגיה נכונה בכל מובן. למשל, אם קהל היעד הינו גברים צעירים, בני 20 – 25, אפשר יהיה להחליט אילו ערוצי פרסום נגישים לקהל זה. אם קהל היעד הינו נשים חובבות בישול, ממרכז הארץ, ניתן יהיה לתכנן אסטרטגיה שונה לחלוטין, שתיצור מקסימום חשיפה, עבור נשים אלה.

מגדירים מה מציעים ואיזה ערך מספקים

אחרי שיודעים מהי מטרת העסק והאסטרטגיה ואחרי שגם ברור לפי פונים (קהל היעד) אפשר לחדד את הנקודה הבאה. נקודה שמתרכזת ב-מה אנחנו מציעים. מהו הערך שאנו מספקים. אילו תועלות קהל היעד יקבל אם ירכוש את המוצר שאנו משווקים או את השירות שאנו מציעים. לעולם, התועלות לא יהיו ברמה העסק אלא מתוך נקודת מבט של הלקוח.

במה אנו טובים יותר

מרבית העסקים החדשים לא מציעים איזה שירות או מוצר ייחודי שלא נשמע כמוהו. ובכל זאת, לכל עסק ולכל איש מקצוע יש גם זווית אישית ומשהו אחד לפחות שמייחד אותם. אסטרטגיה שיווקית טובה תחתור להראות במה העסק החדש טוב יותר או במה הוא מיוחד יותר, לעומת האחרים.

דגשים שעוזרים לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יש כמה דגשים שיכולים לעזור לעסק חדש לגבש בניית אסטרטגיית שיווק מנצחת.

  • מחקרים וסקרים – מחקרים וסקרים, אפילו בקנה מידה קטן ואף ברשתות חברתיות, יכולים לגבש המון תובנות. למשל מה חשוב ללקוחות. איזה ערך הם מחפשים.
  • סביבה תחרותית – איך נוהגים המתחרים מבחינה שיווקית, במה הם טובים ובמה פחות.
  • הגדרת תקציב וחלוקה לנושאים – כל עסק צריך להגדיר תקציב שיכול להניע את האסטרטגיה השיווקית קדימה. התקציב לרוב נגזר מתוך המחזור העסקי.

שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo