איך גוגל מדרגת אתרים

איך גוגל מדרגת אתרים

תמונה של איך גוגל מדרגת אתרים

כאמור למדנו שבעיקרון גוגל מדרג אתרים על פי איכותם. אבל איך באמת הוא פועל? מהם הכלים והכללים שבעזרתם הוא פועל ומוצא את האתרים הרלוונטים?

זחלן /עכביש – crowler  
גוגל סורק אתרים ברשת על ידי ובעזרת זחלן או רובוט המתוכנת על ידי אלגוריתם המשתנה מעת לעת. הזחלן מחפש מילות מפתח וטקסטים באתרים כדי להבין במה האתר העוסק, ובמקביל מחפש קישורים טקסטואלים (anchor ) המצביעים אל האתר הרלוונטי.
נתון נוסף שהזחלן בודק הוא את קובץ ה – Cookies . בכל כניסה ויציאה של גולש ממנוע חיפוש נוצר קובץ Cookies  במחשב הגולש, אשר בו נשמרים הנתונים הבאים: שעה, תאריך, מה הגולש רשם בשורת החיפוש , כתובת IP  , זמן ביקור הגולש באתר ומתי חזר לאתר.
את הנתונים שמביא הזחלן מנתחים עם עוד כמה פרמטרים נוספים – שיקולים נוספים שגוגל לוקח בחשבון כאשר הוא מדרג אתר – וכך ממקמים את האתר, או דף מסויים באתר במיקום מסויים בדפי גוגל, על פי מילות חיפוש רלוונטית. כלומר באיזה מקום הוא יעלה בתוצאות החיפוש בגוגל , כאשר יקלידו מילת חיפוש מסויימת.
ניתוח תוצאות הזחלן
  • במה עוסק האתר (מילות מפתח ) –  כך יידעו איך לשייך אותו
  • כמות קישורים איכותיים המצביעים אליו – מבחינת גוגל אלו עדויות מהימנות על כך שמדובר באתר איכותי.
  • קבצי ה – Cookies – רמזים עבים אם האתר הוא טוב או לא, האם הוא ענה על מטרת החיפוש של הגולש או לא. כלומר הגולש רשם שאלה בתוצאת חיפוש, הקליק על תוצאה, אם נשאר באתר הרבה זמן, סימן שמצא את האתר שחיפש. במידה ולא, הוא נוטש את האתר. לגבי השורה האחרונה ישנם שתי מסקנות שניתן להסיק מכך : 1. או שהאתר לא התאים למטרת החיפוש של הגולש. 2. האתר אמנם התאים למה שהגולש חיפש, אך לא היה מספיק איכותי.

לזחלן אין להפריע

או , אין להקשות על הזחלן בעבודתו. כלומר, כמו בכל מאמר בעיתון או במגזין מדעי, את נושא המאמר והרעיון המרכזי שלו מבטאים בבהירות ובדרך כלל בחלק העליון של המאמר – כלומר את מה שחשוב. כך גם באתר אינטרנט. ככל שתמקמו את מילות החיפוש במקומות אסטרטגיים (ארכיטקטורת אתר )ובצורה מסודרת (היררכית קישורים) כך תקלו על הזחלן להבין במה האתר שלכם עוסק.
דבר נוסף ומאוד חשוב, הוא תקינות האתר. ככל האתר שלכם יהיה תקין, בבחינת קישורים (קישורים שבורים ) , מהירות אתר, קוד אתר, טכנולוגיות שגוגל אוהב, כך הזחלן יעשה את עבודתו ביתר קלות.

כלים נוספים:  Google toolbar

גוגל מאפשר לנו להוריד לדפדפן שלו את סרגל הכלים שלו, שבעצם הוא כלי למקדמי האתרים, אך גם לגולש הפשוט הוא יכול להוות כלי יעיל. לפני שנפרט על הכלי, נאמר שכלי זה – כמו קובץ ה – Coockie) אוסף נתונים על אופן הגלישה שלנו .
היישומים המרכזיים (השאר אפשר להוסיף ולהוריד)
שורת חיפוש
הסטורית גלישה
כל היישומים של גוגל – אייקון המאפשר להוריד לסרגל את כל היישומים של גוגל
חשבון ג’ימייל – Gmail
אפשרות לשתף דף דרך רשתות חברתיות
סימניות גוגל
PR+ אפשרות לבדוק אם דף מסויים אונדקס
צביעת מילות מפתח
שתפו עם חברים
מעוניינים בקידום לאתרכם? צרו עמנו קשר
כיאט 6, חיפה
א’-ה’ 09:00-18:00
או מלאו פרטים הבאים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Top1Seo