קידום אתרים שעובד. חייגו עכשיו
077-6203040 077-4140022

קידום אתרים בגוגל - תראו תוצאות

מילת מפתח שם האתר מיקום בגוגל
מתנות לסוף שנה Shop-4Kids 1
משרד חקירות מחא משרד חקירות 1
מתנות לגני ילדים Gifts4kids 1
פירות קפואים עבודי 1
סדנאות אפיה מיריקה אפיית בוטיק 1
עורך דין מיסים עו"ד דורון, טיקוצקי 1
מזגן אלקטרה שרות הוגן 4
משרד חקירות אמנון רודס חוקר פרטי 7
מז"חים דניאל ומיכאל 8

קידום אתרים בוידאו

עדכון פינגווין 2.0 בגוגל על ידי מאט קאטס

רלוונטיות של קישורים

קישורים נכנסים מאתרים רלוונטים הם אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לגרום לאתר אינטרנט לעלות בדירוג. אלו ההנחיות של גוגל. ישנם כמה דרכים לפרש הנחייה זו, על כך במאמר הבא.  

פורסם: 25/10/2011

קישורים נכנסים מאתרים רלוונטים הם אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לגרום לאתר אינטרנט לעלות בדירוג, ולטפס במעלה גוגל בביטויי מפתח הקשורים אליו. הרעיון הבסיסי העומד מאחרי דרך קידום זו הוא שכאשר יוצא קישור מתוך ביטוי ( עוגן Anchor ) אל אתר מסויים מאתר רלוונטי ( שעוסק באותו תחום) , גוגל מתייחסים לקישור זה באופן לגיטימי ונותנים לו כוח מסויים ( מתוך סך פרמטרים) שאמור להעלות את מיקום האתר אליו נכנס הקישור. במילים אחרות, קישור מאתר רלוונטי חזק יותר מקישור מאתר לא רלוונטי.


מהו קישור מאתר רלוונטי


קישור רלוונטי הוא קישור מאתר שעוסק באותו תחום. אמרו בגוגל ולא הוסיפו. לדוגמא: קישור מאתר של אינסטלטור לאתר של אינסטלטור. רק קישור כזה הוא לגיטימי בעיני גוגל ויכול ( בנוסף לעוד פעולות) לעזור לקדם את האתר שלנו במנוע החיפוש גוגל. קישור אקראי, מאתרים לא רלוונטיים, לא יועילו ולא יזיקו.
ואכן, חלק נכבד ממקדמי האתרים בארץ ובעולם, בבואם לחפש קישורים טובים לאתרים שהם מקדמים, מחפשים לשתף פעולה עם אתרים העוסקים באותם תחומים, בהם עוסקים האתרים אותם הם מקדמים. כלומר אותם מקדמים פרשו הנחייה זו באופן צר מאוד.


למה התכוונו גוגל בקישורים רלוונטיים – אתרים העוסקים באותו תחום


ראשית גוגל מנחים שוב ושוב שהקישורים הטובים הם קישורים שבאים בצורה טבעית. כלומר שבעל בלוג למשל בנושא אינסטלצייה יוציא קישור באופן טבעי לאתר של אינסטלטור שאותו הוא מעריך כבר סמכא בתחום. או למשל, שאתר אינסטלציה יוציא קישור באופן טבעי למאמר בנושא חשוב בבלוג על אינסטלציה במחשבה שזה יתרום לגולשים שבאים אליו לאתר, ( לא מדובר פה על קישורים חוזרים).
צורה טבעית נוספת היא למשל שאתר לחומרי בניין יוציא קישור למאמר שימושי בתחום הצבע שמופיע בבלוג המוקדש לתחום צביעת בתים, מתוך מחשבה שמאמר זה יועיל לגולשים שבאים אליו לאתר.
כלומר, כאשר גוגל מדבר על פרופיל קישורים טבעי, הוא מנסה לדמות כמה שיותר את פעולת האלגוריטם למחשבה של גולש אנושי אקראי שכותב טקסט בבלוג שלו ( למשל) על נושא מסויים, וכדי להפוך את הטקסט ליותר שימושי לקוראים שלו, הוא מוסיף לינקים במשפטים או ביטויים שהוא חושב שהם צריכים הבהרה והרחבה.
את הדוגמאות הטובות ביותר ניתן ( לדעת הכותב) למצוא בבלוגים שאינם חושבים 'גוגלית', והם מונעים רק מהרצון לכתוב ולקדם נושאים הקרובים לליבם.
בתור מקדמי אתרים, צפייה בעבודה טבעית של בלוגרים יכולה ללמד אותנו הרבה על איך גוגל היה רוצה שנעבוד.


רלוונטיות מורחבת או קישורים מאתרים המשיקים בתחומם

כמובן שאנו לא חיים בעולם "טבעי", וכדי לקדם לקוח אנו צריכים להיות טיפה יותר "אגרסיבים" בבניית פרופיל קישורים טבעיים. לכן הנה כמה דוגמאות לרלוונטיות מורחבת של קישורים.

  • אתר חנות לחומרי בניין לאתר של צבע
  • אתר מכירת בגדי תינוקות לאתר של צעצועים לתינוקות
  • אתר חתונות לאתר של מספרות

לינקים נוספים: הנחיות של גוגל בנושא קישורים נכנסים לאתר וקישורים באופן כללי
דיון בנושא רלוונטיות של קישורים בפורום גוגל